torsdag 14 maj 2015

Cirkeln

Ja jag läste och recenserade ju boken Cirkeln (filmen från 2015, regissör Levan Akin) för ett tag sedan, då jag ville ha läst boken innan filmen kom ut och efter mycket om och men kom jag till skott och såg filmen på bio. Den slutar säkert visas på bio snart, så spring och se den  om du inte redan varit iväg!

Rekommenderar att läsa bok-bloggen som jag länkat till ovan, för att få själva storyn. Sen kan jag tillägga att jag tycker verkligen att det var rätt skådisar på rätt plats i filmen! De lyckades fånga de olika karaktärerna i boken och var inte alls långt ifrån vad jag själv tänkt att de skulle se ut. Dessutom spelade de riktigt bra.
Lyfter fram Minoo (Irma von Platen), Vanessa (Miranda Frydman), Anna-Karin (Helena Engström), Linnéa (Leona Axelsen) och den fullkomligt vidriga Ida (Hanna Asp) som alla var riktigt bra!

De hade kapat rätt mycket från boken dessvärre, så lite av den spännande handlingen med sidokaraktärer fick stå tillbaka, men de gjorde ändå ett bra jobb.

För en spännande stund på bio - se den! Lyckats osedvanligt bra "för att vara svensk" och jag hoppas verkligen att de resterande två böckerna i serien blir filmatiserade också!



Inga kommentarer: